Współczesny biznes wymaga obecności w mediach różnego rodzaju i stałego tworzenia coraz to kolejnych materiałów reklamowych – czy to będą ulotki, gazetki, czy materiały do mediów społecznościowych i na stronę internetową. W wielu przypadkach nowoczesny edytor grafiki online jest w stanie stworzyć w sposób prosty ciekawe materiały bez pomocy grafika komputerowego.
Darmowy edytor grafiki online – różne rodzaje
W Internecie dostępny jest niejeden darmowy edytor grafiki online, jednak wybór odpowiedniego rozwiązania często stanowi źródło problemów dla osób, które swoją przygodę chcą dopiero zacząć, gdyż biznes otworzyły niedawno lub dopiero ci zdecydowały się poczynić oszczędności, przestawiając się na samodzielne tworzenie grafiki.
Edytory grafiki można podzielić zasadniczo na dwa podstawowe rodzaje. Pierwszy nich to edytory grafiki rastrowej, które umożliwiają obróbkę różnych zdjęć i plików innych niż wektorowe, a drugi rodzaj edytorów to edytory grafiki wektorowej, dzięki czemu można tworzyć skalowalną grafikę idealną do różnych materiałów. Istnieje też wiele edytorów, które łączą edycję obu rodzajów grafiki.
Nie tylko proste materiały graficzne
Możliwości edycji wielu darmowych edytorów grafiki online są wręcz piorunujące i można nimi wykonać wspaniałe, profesjonalnie wyglądające grafiki, nawet wtedy, kiedy jest się zupełnie początkującym w dziedzinie projektowania graficznego.
Co więcej, takie edytory posiadają w sobie często też cechy programów do DTP, czyli do publikowania – można w nich przygotować także ulotki, gazetki, książki, broszurki i inne materiały przeznaczone do druku. Oferują więc one też mniej lub bardziej zaawansowane możliwości edycji tekstu.
Jak zarabiają twórcy darmowych edytorów grafiki online?
Wydawałoby się, że w przypadku darmowych edytorów musi być jakiś haczyk lub ukryte opłaty – wszak twórcy muszą jakoś zarabiać pieniądze.
Darmowe edytory grafiki online można podzielić na takie, które są rzeczywiście w pełni darmowe i nie wymagają żadnych opłat, dając pełną funkcjonalność, jak i takie, które posiadają wysoką funkcjonalność podstawową i pełen zestaw narzędzi, jednak zarabiają na pewnych funkcjach dodatkowych. Zaliczać się do nich może między innymi większa ilość elementów graficznych, dodatkowe czcionki, pakiet zdjęć z banków zdjęć itp.
W przypadku tego drugiego rodzaju edytorów cena wynosi zazwyczaj kilkadziesiąt złotych miesięcznie, co jest ceną niezwykle atrakcyjną, a formom daje możliwość wniesienie powiewu świeżości w działania marketingowe.
Darmowe edytory z kolei to często wersje on-line desktopowych edytorów otwartoźródłowych, które chociaż często zaskakują ilością funkcji, są cięższe w nauce użytkowania, a do tego nie zawierają dodatkowych bibliotek elementów, które trzeba dokupić wtedy oddzielnie, poza nimi, co w takim przypadku często jest nieopłacalne.